poniedziałek, 5 stycznia 2015

Podsumowanie roku 2014 według Marcina Wójcika


Rok dwa tysiące szczery już za nami. Był to drugi rok mojej pracy dla LupusUnleashed oraz dwudziesty mojego życia. Powtarzam już jakiś czas, bez zająknięcia, że był to najtrudniejszy rok w moim dotychczasowym życiu: przepełniony trudnymi momentami, walką, frustracją, stresem. To było pasmo końców i przełomów, prawdziwej próby charakteru. Z roku Szczerego wyniosłem ogromny bagaż doświadczeń. Ponadto miniony rok nie był dla mnie czasem wytężonej pracy dla LU i bogatej liczby opublikowanych przeze mnie tekstów. Gdyby nie wspomniane wcześniej „końce i przełomy” statystyka wyglądała by lepiej…

Na szczęście zawsze jest jakieś światełko w tunelu. W październiku zostałem studentem Uniwersytetu Gdańskiego i nieformalnym mieszkańcem Sopotu, a potem Gdańska. Nowe miejsce pobytu i nowe zajęcie sprawiły, że w kilku kwestiach zmieniłem poglądy, a niektóre sytuacje skierowały mój wzrok na rzeczy, których wcześniej zwyczajnie nie dostrzegałem. W „Ja to ja” Paktofoniki słyszę: „Lata lecą, a ja to wciąż ja”. Nie zgadzam się. Nie teraz. Za dużo zmieniło się wokół mnie.

Jako niepoprawny optymista wierzę jednak, że nowy rok będzie o wiele przyjemniejszym i łatwiejszym czasem niż poprzedni, czego życzę również czytelnikom. 

Oto moje podsumowanie roku dwa tysiące szczerego:


1. Najlepsze polskie płyty LP

- Kiev Office  - „Statek Matka”
- Tymon & The Transistors - „Rock’n’Roll”
- Formalina – „Formalina”
- Black Mynah – “Monster Stories”
- The Shipyard – “Water on Mars”


2. Najlepsze polskie płyty EP

- The Esthetics – „The Esthetics”
- Lewe Łokcie – „Jak bardzo mogę”

3. Najlepsze płyty zagraniczne LP

- Nie stwierdziłem

4. Najlepsze płyty zagraniczne EP

- Nie stwierdziłem

5. Najlepszy polski debiut LP

- Khad!Affi – „Love and Life”
- Black Mynah – „Monster Stories”
- Formalina – „Formalina”
- Bloodsplash – „Pristine Lust”
- Curly Heads – „Ruby Dress Skinny Dog”

6. Najlepszy polski debiut EP

- The Esthetics – „The Esthetics”

7. Najlepszy debiut zagraniczny LP

- Nie stwierdziłem

8. Najlepszy debiut zagraniczny EP

- Nie stwierdziłem

9. Największe zaskoczenie roku szczerego (płyty/wydarzenia)

- Rozpad Budki Suflera i odznaczenie członków zespołu przez Prezydenta RP.
- Khad!Affi – „Love and Life”
- Tymon & The Transistors – “Rock’n’Roll”

10. Największe rozczarowanie roku szczerego (płyt/wydarzenia)

- Odznaczenie członków Budki Suflera przez Prezydenta RP.
- Oświadczenie Roberta Brylewskiego o trudnej sytuacji materialnej muzyków w Polsce.

11. Najbardziej szczere płyty roku

- Kiev Office  - „Statek Matka”
- Tymon & The Transistors - „Rock’n’Roll”
- Formalina – „Formalina”
- Black Mynah – “Monster Stories”
- The Esthetics – „The Esthetics”
-  Khad!Affi – „Love and Life”

12. Najbardziej szczery kawałek roku

- Kiev Office – „Bulwar Molo”, “Opat”
- Khad!Affi – “In their coats”
- The Esthetics – “Hi Ann”, “L1”, “Faye Reagan”
- Black Mynah – “Walking towards the gun pt.1”, “Walking towards the gun pt.2”
- Plug & Play – “Orphan Ghost” 
- Evvolves - "Melekebb Lesz"

1 komentarz:

  1. Widzę, że z zagranicy to wiatr do redaktora Wójcika nie przywiał niczego godnego zauważenia. Życzę, żeby sie to zmieniło w 2015. :)

    OdpowiedzUsuń