środa, 24 grudnia 2014

Podsumowanie roku 2014 według Lady Stoner



Zaczynając pisać podsumowanie byłam w szoku i szczerze mówiąc nadal jestem. To moje pierwsze muzyczne podsumowanie roku, nie tylko jako Lady Stoner ale również jako Mileny Barysz. Nigdy wcześniej nawet nie myślałam, żeby spróbować je zrobić, a co dopiero napisać. Ale koniec końców, rok wydawniczy był dobry, to i podsumowanie poszło dość gładko - przynajmniej jeżeli chodzi o wybór płyt, debiutów, epek, koncertów i innych rzeczy.


Rok 2014 był dla mnie bardzo intensywny. Zwłaszcza jeżeli chodzi o muzyczno redaktorskie doznania. Śledząc z niekrytym podziwem blog LupusUnleashed, dalej w dość frywolny sposób tworzyłam swoje MOCne ROCKowanie. Któregoś dnia, postanowiłam zostać recenzentką. Taką z prawdziwego zdarzenia. Napisałam do naczelnego, ze chcę dla nich pisać i żeby dał mi szansę. Dał. Kilka tekstów gościnnych, aż w końcu, 1 listopada zostałam oficjalnie przyjęta do watahy wilka. Już z wilczym imieniem - Lady Stoner. Szalenie dumna i szalenie szczęśliwa.


Jeżeli chodzi o częstotliwość moich recenzji czy relacji… cóż jest ona taka na jaką jestem w stanie sobie pozwolić. Odkąd piszę na LupusUnleashed nie było jeszcze tak, żebym nie miała zaległości. Jest tyle fantastycznych płyt, o których chciałabym Wam opowiedzieć, tyle albumów o których nie mam pojęcia a które czekają na zapoznanie się ze mną… a czasu na to wszystko? Jak to powiedział kiedyś Szefo: „Czasu mam jak każdy – za mało”. Jednym z moich postanowień noworocznych (prócz rzucania palenia) jest więcej i jeszcze więcej recenzji, do tego SYSTEMATYCZNOŚĆ i zerwanie związku z LENISTWEM.


Tyle tytułem wstępu. Przedstawiam Wam teraz moje muzyczne  podsumowanie roku 2014. Kolejność umieszczonych płyt czy utworów nie decyduje o ich klasyfikacji. Wszystkie stoją na równej pozycji, a liczby mają na celu wyłącznie ich uporządkowanie.

1. Najlepsze polskie płyty LP

1. Decapitated -  Blood mantra
2. Exlibris - Aftereal
3. Gaba Kulka - The Escapist
4. Corruption – Devil’s share

2. Najlepsze polskie płyty EP

1. Traffic Junky  - Hercules first stand

3. Najlepszy polski debiut LP

1. Organek – Głupi
2. Death Denied – Transfuse the Booze
3. Fri Stejdż Bend - Egzystencjalna

4. Najlepszy polski debiut EP

1. R.O.I – Ragdoll

5. Największe zaskoczenie roku szczerego (płyty/wydarzenia)

- Woodstockowy występ zespołu COMA
- Anielski Orszak Fest (Kraków)
- Koncert  LORD & THE LIAR

6. Największe rozczarowanie roku szczerego (płyt/wydarzenia)

- Vesania – Deus Ex Machina
- Woodstockowy występ Budki Suflera
- Koncerty młodych zespołów w Warszawie (frekwencja publiki i brak luzu)

7. Najbardziej szczere płyty roku 

1. Zodiac - Sonic Child
2. Gaba Kulka – The Escapist

8. Najbardziej szczery kawałek roku 

1. Organek - Głupi ja
2. Happysad – Lista życzeń
3. Corruption – Moment of truth
4. Paradygmat – What is bad?
5. Zodiac – Out Of The City
6. Kabanos - Serce

2 komentarze:

  1. Życzę spełnienia postanowień noworocznych :)
    p.s. bardzo mi się podoba kategoria "Najbardziej szczery kawałek roku" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Najbardziej szczery kawałek roku" - to akurat inwencja twórcza naczelnego ;) ale faktycznie i mnie przypadła do gustu. Co do postanowień... dziękuje i... oby spełniały się jak najdłużej ;)
      [lady stoner]

      Usuń