Oprócz zwykłych recenzji na blogu regularnie lub sporadycznie pojawiają się artykuły w ramach cykli. Są to kolejno artykuły sygnowane literką R (o których można przeczytać tutaj ), Progresywnie Mi, W Niewielu Słowach, Weekend Węgierski, Wydział Filmowy oraz W Cztery Uszy.
Cykl Progresywnie Mi dotyczy nowych wydawnictw płytowych z szeroko pojętą muzyką około progresywną. W ramach artykułu opisuje się jeden, dwa lub więcej takich albumów. Opisywane albumy podlegają ocenom. Kolejne części tego cyklu są oznaczane cyframi rzymskimi, w dalszej przyszłości cykl obowiązywać będzie skrót PM.
Cykl W Niewielu Słowach dotyczy nowych (lub starszych) wydawnictw płytowych, przeważnie z muzyką rockową i metalową, w ramach którego opisuje się dwie, trzy lub czasami więcej takich płyt w mniejszej ilości słów niż w tradycyjnej recenzji. Opisywane w jego ramach płyty podlegają ocenom. Od czasu do czasu w ramach cyklu pojawić się mogą teksty będące zebraniem luźnych myśli wokół konkretnego tematu, innymi słowy coś w rodzaju felietonu. Kolejne części cyklu oznaczane są cyframi rzymskimi. Cykl obowiązuje skrót WNS. W jego ramach mogą się też pojawiać WNSy z podtytułem np. Polski (w tym przypadku z kolejną liczbą określającą odsłonę). Każda kolejna część cyklu posiada liczbę kolejną, która przypada mimo części z podtytułem. Spin-offem cyklu jest "Djent Me", ale funkcjonuje jako odrębna seria tekstów traktujących o muzyce z nurtu djent/deathcore oraz zbliżonych gatunków metalu progresywnego. Od sierpnia roku szczodrego cykl powraca do rozszerzonej nazwy w następującej pisowni: W NiewieLU słowach. Nie będzie też kontynuowana numeracja, a sam cykl w zamierzeniu będzie bardziej tematyczny niż miało to miejsce dotychczas.
Cykl Weekend Węgierski to nieregularny dodatek traktujący o muzyce rockowej i metalowej z Węgier. Pojawić się może on w okolicach wybranego weekendu, choć niekoniecznie, nie wyklucza się pojawiania takich tekstów np. w środku tygodnia. Płyty opisywane w ramach jego cyklu podlegają (choć nie wyklucza się ich sporadycznego braku) ocenom. Cykl oznaczany jest cyframi rzymskimi, w niedalekiej przyszłości obowiązywać będzie skrót WW. Na podobnych zasadach działa odprysk cyklu zwany Weekendem Chorwackim, w którego skład wchodzą także artykuły, które nie zostały oznaczone powyższą nazwą. W przyszłości będzie stosowany skrót WCH.
Cykl Wydział Filmowy dotyczy najnowszej (lub starszej) muzyki filmowej, a także tej pochodzącej z gier komputerowych, bądź tematycznie i stylistycznie powiązanych z filmem, literaturą lub innymi mediami audiowizualnymi, a niepasującymi do zwykłych gatunków muzycznych i pozostałych cykli. Płyty opisywane w ramach cyklu podlegają ocenie, choć nie wyklucza się ich braku, jeśli artykuł nie będzie dotyczył płyty, a jedynie tematu muzyki filmowej. Kolejne odsłony będą odznaczane cyfrą rzymską, oraz będą zawierać potencjalne ostrzeżenie o zawartości. Cyklu nie dotyczyć będzie żaden skrót, ponieważ wyglądałby cokolwiek śmiesznie i kojarzyłby się z przez wielu nienawidzonym przedmiotem praktykowanym w szkole.
Cykl W Cztery Uszy obejmuje recenzje płyt (EP lub LP), a w przyszłości możliwe są też inne tematy okołomuzyczne, które zostają opisane w formie luźnej i nieprzewidywalnej rozmowy pomiędzy autorami bloga. Spektakularne wnioski, czy wielopoziomowe i wielopłaszczyznowe dygresje są tu jak najbardziej na miejscu. Od października roku pięknistego cykl istnieje w formie audycji podcastowej.
Cykl felietonów Polisz Jor Inglisz obejmuje serię wypowiedzi (dłuższych i krótszych) zarówno autorów bloga, współpracowników i trójmiejskich muzyków na temat sytuacji języka polskiego w muzyce i powszechnej dominacji języka angielskiego. Jest to projekt nieograniczony w czasie i po publikacji zamierzonej puli tekstów, nie będzie, raczej, kontynuowany. Cyklu nie obejmuje żaden skrót. Kolejne odcinki są oznaczane w następujący sposób: np. #3. Cykl został zakończony.
Cykl Mistrzowie Gitary składa się z trzech części: krótkiej notki biograficznej muzyka, naszej refleksji o gitarzyście i wreszcie, krótkiej recenzji (bez oceny liczbowej) wybranej płyty muzyka (solowej lub jeśli takiej nie posiada to macierzystej grupy lub formacji kojarzonej z danym muzykiem). Cykl wystartował w kwietniu 2014 roku i będzie kontynuowany aż do jego zakończenia zgodnie z ustaleniami opisanymi we wstępie do cyklu. Cykl został zakończony w trakcie trwania i nie będzie kontynuowany.
W ramach cyklu mogą pojawiać się też wywiady, te jednak nie będą oznaczane żądnymi cyframi, a jedynie określony będzie słowem "wywiad". Cyklem nie są artykuły będące informacją odnośnie kolejnych edycji LupusWinterFest lub innych mutacji festiwalu sygnowanego nazwą bloga lub jego autora.
Cykl Wydział Filmowy dotyczy najnowszej (lub starszej) muzyki filmowej, a także tej pochodzącej z gier komputerowych, bądź tematycznie i stylistycznie powiązanych z filmem, literaturą lub innymi mediami audiowizualnymi, a niepasującymi do zwykłych gatunków muzycznych i pozostałych cykli. Płyty opisywane w ramach cyklu podlegają ocenie, choć nie wyklucza się ich braku, jeśli artykuł nie będzie dotyczył płyty, a jedynie tematu muzyki filmowej. Kolejne odsłony będą odznaczane cyfrą rzymską, oraz będą zawierać potencjalne ostrzeżenie o zawartości. Cyklu nie dotyczyć będzie żaden skrót, ponieważ wyglądałby cokolwiek śmiesznie i kojarzyłby się z przez wielu nienawidzonym przedmiotem praktykowanym w szkole.
Cykl W Cztery Uszy obejmuje recenzje płyt (EP lub LP), a w przyszłości możliwe są też inne tematy okołomuzyczne, które zostają opisane w formie luźnej i nieprzewidywalnej rozmowy pomiędzy autorami bloga. Spektakularne wnioski, czy wielopoziomowe i wielopłaszczyznowe dygresje są tu jak najbardziej na miejscu. Od października roku pięknistego cykl istnieje w formie audycji podcastowej.
Cykl felietonów Polisz Jor Inglisz obejmuje serię wypowiedzi (dłuższych i krótszych) zarówno autorów bloga, współpracowników i trójmiejskich muzyków na temat sytuacji języka polskiego w muzyce i powszechnej dominacji języka angielskiego. Jest to projekt nieograniczony w czasie i po publikacji zamierzonej puli tekstów, nie będzie, raczej, kontynuowany. Cyklu nie obejmuje żaden skrót. Kolejne odcinki są oznaczane w następujący sposób: np. #3. Cykl został zakończony.
Cykl Mistrzowie Gitary składa się z trzech części: krótkiej notki biograficznej muzyka, naszej refleksji o gitarzyście i wreszcie, krótkiej recenzji (bez oceny liczbowej) wybranej płyty muzyka (solowej lub jeśli takiej nie posiada to macierzystej grupy lub formacji kojarzonej z danym muzykiem). Cykl wystartował w kwietniu 2014 roku i będzie kontynuowany aż do jego zakończenia zgodnie z ustaleniami opisanymi we wstępie do cyklu. Cykl został zakończony w trakcie trwania i nie będzie kontynuowany.
W ramach cyklu mogą pojawiać się też wywiady, te jednak nie będą oznaczane żądnymi cyframi, a jedynie określony będzie słowem "wywiad". Cyklem nie są artykuły będące informacją odnośnie kolejnych edycji LupusWinterFest lub innych mutacji festiwalu sygnowanego nazwą bloga lub jego autora.
Aktualizacja: 31 X 2012 [lupus]; 3 XI 2012 [lupus]; 4 III 2013 [lupus i wójcik]; 16 VI 2013 [lupus i wójcik]; 27 IX 2013 [lupus i wójcik]; 4 VII 2014 [lupus, wójcik i babirs]; 5 VIII 2016 [lupus, ŁCh]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz