piątek, 17 stycznia 2020

9 Urodziny LupusUnleashed!


Kiedy to minęło?! Naprawdę nie wiem, ale cieszy mnie to tak samo jak wtedy kiedy zaczynałem, choć ciągle zmieniają się okoliczności, które pozwalają na prowadzenie LupusUnleashed w takim zakresie jak kiedyś. Rok dwóch tysięcy dziewięćsiłów dobiegł końca. Kolejny rok i kolejny styczeń, to oczywiście kolejne urodziny LU, które właśnie kończy 9 lat i zaczyna 10 rok działalności. 


Wiele rzeczy się w tym czasie pozmieniało, także w składzie redaktorskim, bo przypomnijmy że choćby tylko na początku zeszłego roku dołączyła do nas Karolina Andrzejewska z bloga The Superunknown. To, co działo się we wcześniejszych latach także należało do intensywnych zmian, ale o nich możecie przeczytać we poprzednich wpisach urodzinowych. Miniony rok, to także aktywna współpraca z dotychczasowymi portalami dla których piszemy lub pomagamy, jak również z Roadhog Booking, która twa od początku zeszłego roku, jak również początek przygody z pisaniem dla bloga Świat Star Wars. Ta nawiązała się trochę z mojej wiecznej chęci sięgania po nowe miejsca, ale także rozwijania wszystkich moich popkulturowych zajawek, a jako wielki fan Gwiezdnych Wojen chciałem napisać dla kogoś jedną recenzję książkową. Skończyło się nie na jednej, a na kolejnych recenzjach, tłumaczeniach, całym cyklu o serialu aktorskim "Mandalorianin", a następne tłumaczenie i recenzje są w trakcie tworzenia. 

Nie udało się zrealizować wszystkich zapewnień z poprzedniego roku - bo podcasty znów ugrzęzły w martwym punkcie, potem na chwilę pojawiły się w jeszcze innej formie, a teraz... cóż nie wiem co z tego wyjdzie, ale oczywiście chciałbym do tej formy wrócić, możliwe że zwiększoną częstotliwością i być może z gośćmi oraz na szerszą skalę, bo w planach jest między innymi podczepienie się z nim - znaczy z podcastem - do Spotify. Pewne cykle zniknęły, co nie oznacza, że nie wrócą, inne przeżywały prawdziwy renesans, nawet jeśli tylko fragmentarycznymi wpisami i odsyłającymi do strony Świat Star Wars. Pojawiły się nowe jak Fotorelacja, Wilk z zakładką czy 5 pytań do, będące rozwinięciem LUstra, czyli wywiadów ale powiązanych z zeszłorocznym dużym patronatem czyli płytą "Gdynia 1988 - 2018" wydaną przez Muzeum Miasta Gdyni. Cyklu wywiadów, które przeprowadzałem przy okazji koncertów promujących album niestety nie udało się opublikować wszystkich. Stało się tak wyłącznie z mojej winy, a właściwie winy sprzętowej. Wywiady były zrobione ze wszystkimi zespołami, ale nie przepisałem czterech z nich, gdy wtem nieoczekiwanie w lipcu mój komputer odmówił posłuszeństwa i w wyniku koniecznej naprawy straciłem zapisy tychże, a nie miałem niestety zrobionych żadnych kopii. Cztery z nich związku z tym nie ukazały się i niestety już raczej nie ukażą - próbowałem poprosić zespoły których zabrakło, aby odpowiedzieli na pytania jeszcze raz, z utratą tamtego niepowtarzalnego klimatu i mimo zapewnień, że podeślą, nie otrzymałem nowych wersji. Chciałem ten cykl podsumować, przeanalizować odpowiedzi i połączyć w końcowy artykuł, ale bez tamtych nie będzie to możliwe, a po tym czasie nie będzie miało to też po prostu sensu. Szkoda, ale czasem dzieje się też w ten sposób. Nie udało się też zrobić serii blogowych crossoverów, bo blogi które planowałem do takiej akcji ostatecznie nie wykazały zainteresowania jakiego oczekiwałem, nie było organizowanych żadnych koncertów z ramienia bloga, ale te ostatnie wciąż są opcją otwartą.

Jest marzenie i plan, by na 10 lecie, a tym samym początek jedenastego roku działalności zrobić wyjątkowe wydarzenie koncertowe, o którym będę informował na bieżąco, ale póki co mogę powiedzieć tylko tyle: że będzie to duże i niepowtarzalne wydarzenie. Takim małym ukoronowaniem dotychczasowej działalności oraz współpracy i podziękowaniem dla wszystkich wspierających i czytających LupusUnleashed przez ten miniony czas, ale nie uprzedzajmy faktów. Wpierw trzeba przetrwać najbliższy rok, który będzie nosił nazwę: dwóch tysięcy zmian. Dlaczego postanowiłem tak nazwać nowy rok 2020, o tym przeczytacie w styczniowym Wilku Kulturalnym, który będzie już szóstym (a siódmym w ogóle) numerem magazynowego spin-offu LU prawie na papierze, który wyjątkowo nie pojawi się dziś, jak pierwotnie planowałem. Przyczyna? Jeszcze nie jest gotowy, a kilka dodatkowych spraw uniemożliwiły mi dokończenie go na dziś. Te same sprawy sprawiły, że wpis urodzinowy pojawia się późnym wieczorem, a nie rano czy w południe. Czas pokaże jak sprawy związane z pisaniem, częstotliwością i porami publikacji się potoczą, ale na pewno będą one regularne. Nowego Wilka Kulturalnego wypatrujcie już w przyszłym tygodniu - nie podam jednak konkretnej daty, choć gdy się pojawi, na pewno będzie też osobny artykuł, tak jak miało to miejsce dotychczas. Pod względem wyświetleń, był to dobry rok, ale bywały dużo lepsze. Ten nadchodzący zaś zapowiada się bardzo ciekawie, bo coraz bardziej zbliżamy się do... 1000000 wyświetleń od rozpoczęcia pisania i tworzenia LU. które mam nadzieję stukną jeszcze w tym, nowym roku. 

Dziękuję też wszystkim czytelnikom, tym którzy przez ten czas byli z nami i którzy są z nami od niedawna, moim byłym redaktorom, współpracownikom, niezmiennie Piotrkowi Szymańskiemu z nie istniejącego już bloga Dark Factory i Michałowi Miegoniowi dobrego spiritus movens całej tej zabawy  i pisaniny, a także moim obecnym redaktorom, zarówno Karolinie Andrzejewskiej, która wniosła na LU ożywcze prądy i świetne, nie tylko żeńskie, spojrzenie, którego dawno brakowało, jak i mojemu przyjacielowi Jarkowi Kosznikowi - bez Was by się to nie udało i LU nie dotarło by tak daleko, a liczę, że takich wpisów, urodzin i mnóstwa świetnych płyt, książek i filmów jeszcze przed nami! Stay Unleashed!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz