wtorek, 21 lutego 2023

Wilk Kulturalny Numer 13 (20) LUty 2023


 

Pierwszy w tym roku i z całą pewnością nie ostatni numer Wilka Kulturalnego pojawia się w lutym, a w nim aż trzy tematy, choć początkowo planowałem cztery. Z jednego zrezygnowałem, ale nie zdradzając, wcale nie oznacza, że to, co planowałem się nie ukaże. Może w innym Wilku, a może jako zwykły post. Co znajdziecie w trzynastym pełnym numerze, a jednocześnie dwudziestym magazynowym rozszerzeniu bloga LupusUnleasshed prawie na papierze?


W Sylwetce pochylam się nad życiem i twórczością gitarzysty Tommy'ego Bolina, najbardziej kojarzonego z jedyną płytą Deep Purple w składzie MK IV zatytułowaną "Come Taste the Band" oraz z formacji Zephyr. Przysłuchałem się bu płytom wydanych z nim tej ostatniej - "Zephyr" (1969) i "Going Back to Colorado" (1971), wspomnianej płycie efemerycznego składu Deep Purple oraz na jego dwóch solowych, wydanych jeszcze za jego życia - "Teaser" (1975) oraz "Private Eyes" (1976), choć absolutnie nie wyczerpałem tematu jego wspaniałej twórczości i być może jeszcze kiedyś do kilku płyt z jego udziałem i wkładem wrócę. 

Rozpoczynam autorskie wyzwanie filmowe Oglądamy Filmy z Muzyką Tangerine Dream. W ramach pierwszej odsłony obejrzałem filmy "Sorcerer" z 1977 roku oraz "The Thief" z 1981 roku i przysłuchałem się muzyce, którą legendarna niemiecka formacja napisała na potrzeby obu filmów.

Kontynuuję Interkontekst poświęcony Dream Theater i ich wydawnictwom z serii Lost Not Forgotten Archives. Tym razem w Zagubione, nie zapomniane, przeczytacie o czterech wydawnictwach, a zarazem ostatnich, które ukazały się jeszcze w 2022 roku. Przyjrzałem się i przysłuchałem kolejno - reedycji demówki "Images and Words Demos 1989 - 1991", reedycji coverowego koncertu "Made In Japan Live 2006", koncertowej reedycji "Old Bridge, New Jersey 1996" oraz nowemu dodatkowi z archiwów, czyli koncertówce "Live at Wacken 2015". 

Tradycyjnie, nowy numer możecie ściągnąć i przeczytać korzystając z mediafire i joomag.

Poniżej poprzednie numery:

1. Listopad 2018 (joomag/mediafire)
2. Styczeń 2019 (joomag/mediafire)
3. Kwiecień 2019 (joomag/mediafire)
4. Lipiec 2019 (joomag/mediafire)
(-) Suplement Sierpniowy 2019 (joomag/mediafire)
5. Listopad 2019 (joomag/medifire)
6. Styczeń 2020 (joomag/mediafire)
7. Kwiecień 2020 (joomag/mediafire)
8. Lipiec 2020 (joomag/mediafire)
9. Listopad 2020 (joomag/mediafire)
(-) Suplement Grudniowy 2020 (joomag/mediafire)
10. Styczeń 2021 (joomag/mediafire) 
(-) Suplement Lutowy 2021 (joomag/mediafire)
11. Maj 2021 (joomag/mediafire). 
(-) Suplement Lipcowy 2021  (joomag/mediafire)
(-) Suplement Lutowy 2022  (joomag/ mediafire)
(-) Suplement Majowy 2022 (joomag /mediafire)
12. Lipcowy 2022 (joomag/mediafire
(-) Suplement Grudniowy 2022 (joomag/mediafire)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz