środa, 27 lipca 2022

Wilk Kulturalny Numer 12 Lipiec 2022


 

W końcu! Miał być w czerwcu, ale musiałem sobie dać nieco więcej czasu na dokończenie kolejnego, tym razem pełnego numeru, Wilka Kulturalnego czyli magazynowego spin-offa LU prawie na papierze. Oto Lipcowy, choć pojawiający się na końcu tego miesiąca, więc w pewnym sensie już sierpniowy w którym znalazło się miejsce dla aż czterech tematów! O czym przeczytacie tym razem w Wilku Kulturalnym?

 

Kontynuuję i jednocześnie podsumowuje dwuletnią przygodę z kinem niemieckiego reżysera Rainera Wernera Fassbindera podjętą w ramach wyzwania filmowego bloga Po Napisach. Tym razem, obok podsumowania, przyglądam się dwóm filmom reżysera - "Pionierzy z Inglostadt" z 1971 roku oraz "W roku trzynastu pełni" z 1978 roku.

Kontynuuję cykl z poprzedniego numeru suplementarnego, czyli Interkontekst poświęcony płytom Dream Theater wydawanych w ramach serii Lost Not Forgotten Archives. Przysłuchałem się kolejnym, w kolejności wydawania płytom, a mianowicie dwóm koncertówkom ("When Dream And Day Reunite" oraz "Live in NYC 1993") i dwóm albumom demo ("The Majesty Demos 1985 - 1986" oraz "Awake Demos 1994").

W Sylwetce, tym razem jest nie o jednej osobie, ani o konkretnym muzyku, a o całym zespole - niemieckiej grupie Helloween. W niej przyglądam się zespołowi złamanemu, walczącym z pogłębiającymi się problemami wewnętrznymi, zniechęconym i rozgoryczonemu sławą, która nie przyszła w takiej formie jak sobie wyobrażali ówcześni muzycy zespołu, wreszcie wciąż poszukującym i eksperymentującym. Oto opowieść o Helloween z początku lat 90tych, gdy nadszedł czas zmian i czas eksperymentu, a wraz z płytami "Pink Bubbles Go Ape" z 1991 roku i "Chameleon" z 1993 zakończył się pewien okres w historii zespołu, który musiał wymyślić się na nowo. Tym dwóm wspomnianym płytom również się przyglądam i przysłuchuję, by sprawdzić, jak wypadają po latach i próbuję wykazać, iż mimo, że nie są to płyty doskonałe, to dziś wcale nie są takie złe, jak w czasie wydania je postrzegano.

Na koniec, w tak zwanej Recenzji, obszernie przyglądam się i przysłuchuję wydawnictwu "Lockdown Trilogy" Mariusza Dudy, w ramach którego znalazły się trzy solowe płyty elektroniczne nagrane w czasie pandemii oraz jego suplementarna część czwarta. Oprócz trzech premierowych tekstów oraz spojrzenia na całe wydawnictwo, ponownie znajdziecie w tym numerze tekst o pierwszej płycie tego Mariuszowego cyklu, który znalazł się już na łamach LU. 

Tradycyjnie życzę udanej lektury nowego numeru WK i przypominam, że wszystkie dotychczasowe numery są dostępne zarówno na joomag, jak i na mediafire. Poniżej i w zakładce Wilk Kulturalny znajdziecie całą listę oraz linki do najnowszego numeru.

Numer Lipcowy 2022: joomag/mediafire.

WCZEŚNIEJSZE NUMERY:

1. Listopad 2018 (joomag/mediafire)
2. Styczeń 2019 (joomag/mediafire)
3. Kwiecień 2019 (joomag/mediafire)
4. Lipiec 2019 (joomag/mediafire)
(-) Suplement Sierpniowy 2019 (joomag/mediafire)
5. Listopad 2019 (joomag/medifire)
6. Styczeń 2020 (joomag/mediafire)
7. Kwiecień 2020 (joomag/mediafire)
8. Lipiec 2020 (joomag/mediafire)
9. Listopad 2020 (joomag/mediafire)
(-) Suplement Grudniowy 2020 (joomag/mediafire)
10. Styczeń 2021 (joomag/mediafire) 
(-) Suplement Lutowy 2021 (joomag/mediafire)
11. Maj 2021 (joomag/mediafire). 
(-) Suplement Lipcowy 2021  (joomag/mediafire)
(-) Suplement Lutowy 2022  (joomag/ mediafire)
(-) Suplement Majowy 2022 (joomag /mediafire)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz